Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Valbo HC
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Valbo HC.
Valbo HC
Följ oss för uppdateringar
"
HOCKEYETTAN, en ny organisation för att utveckla svensk ishockey.37 av 56 föreningar, från Kiruna till Helsingborg, samlades på lördagen i Stockholm för att skapa en ny intresseorganisation för division 1. Initiativtagare var SHL, Stockholms division 1-klubbar, tillsammans med Vita Hästen och Björklöven. Division 1 berör många, under säsongen 2011/2012 hade serien över 700.000 besökare i arenorna runt om i Sverige. - Tiden är inne att samla den stora kraft som finns i intresset för division 1- hockeyn och som når så långt ut till alla delar av Sverige. Vi har många frågor som kan drivas gemensamt för att utveckla svensk ishockey, säger Ronnie Glysing ordförande i SHL.Hockeyettan syftar övergripande till att genom samordning skapa bättre förutsättningar för föreningarna. Man kommer att hantera frågor runt media, rättigheter, marknad och försäljning, därtill hoppas man kunna verka som en partner mot Svenska Ishockeyförbundet för utveckling av ishockeyn i allmänhet och i de villkor som rör division 1 i synnerhet. Först och främst beslutades om att utveckla en webbportal där man kan följa allt som händer i division 1. Utifrån den plattformen finns ett antal förslag på tjänster och produkter, vilka ska erbjudas supportrar och sponsorer. Vid mötet tillsattes interimsstyrelse med representanter med geografisk spridning från norr till söder. Deltagande föreningar godkände en accontoavgift för anslutning, vilket skapar möjlighet att börja driva projekt redan under sommaren. Ett första årsmöte är planerat till augusti. Nu påbörjas arbetet med att forma en organisation och en handlingsplan för Hockeyettan. - Vi vill skapa en profil och etablera ett varumärke som känns relevant och som stärker attraktionskraften både mot publik och sponsorer. Alla föreningar behöver vässa till sitt produkterbjudande mot marknaden och i den processen inspireras vi av det arbete som gjorts av HOCKEYLIGAN och HOCKEYALLSVENSKAN. Tillsammans har vi förutsättningar att ta rygg på deras framgångsexempel, kommenterar Vita Hästens representant Johan Karlsson.För ytterligare information, kontaktaJohan Karlsson, johan.karlsson@vitahasten.se, 0703-63 55 09
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera