Förlust mot Alfta hemma
Tyvärr slutade fredagens hemmamatch mot Alfta med en förlust 2-4, det sista målet i tom bur. Matchen började tungt för Valbo som släppte in 0-1 målet redan efter 2.13. De första två minuterna hade Valbo spelet men efter målet så vände matchbilden helt och Alfta tog över puckinnehavet. Efter 7.47 kom även 0-2 till Alfta. Första perioden slutade 0-2 och Alfta vann skotten med 18-8. Det säger en del av hur spelet såg ut, spel mot Valbos mål till största delen. I andra perioden kom Valbo ut med ny energi och vände på matchbilden. Reduceringen till 1-2 kom efter 10.47 genom Adam Lindström. Men tyvärr så gjorde även Alfta ett mål i slutet av perioden och den slutade 1-1. En betydligt bättre period av Valbo aom vann skotten med 11-8. Tredje perioden blev ett ställningskrig där Alfta spelade på resultatet. De ställde upp och chippade ut, Valbo förde spelet men hade väldigt svårt att komma till de riktigt heta lägena. Till slut kom reduceringen till 2-3 , klockan stod på 16.59 och målskytt var Felix Söderblom. Valbo pressade i slutet och hade chanser, målvakten Anton Larsson lämnade buren och vi spelade med 6 utespelare den sista minuten. Tyvärr räckte inte den pushen och det blev istället ett mål i tom bur. Matchen slutade således 2-4 och skotten i tredje blev 11-5 till Valbo. Totalt blev skotten 30-31. Det var en mindre bra första period som ställde till det, de andra två var bättre. Alfta spelar smart och taktiskt, men vi känner att vi har mer att ge. Nu saknades en handfull ordinarie spelare efter bland annat skador från senaste matchen mot Skedvi/Säter. J20 spelarna bidrog bra med energi och kom mer och mer med i spelet. Nu kommer vi fortsätta träna hårt med både fys och is, med start redan på söndag. Nästa match är på fredag 19 januari, hemma mot Orsa kl 19.00.
A-lag Herrar
13 jan 2024
0kommentarer
Match 13/1 flyttad tillbaka till Hedesunda
Hej igen nu är matchen tillbakaflyttad till Hedesunda. Morgondagens match mellan Valbo och Sandviken spelas i Hedesunda. Samling 14:30 och matchstart 15:30. :) Mvh Ledare och Bubbelgrupp (genom Fredrik G)
U-15 Team 12
12 jan 2024
0kommentarer
Match mot Sandviken 13/1 ändrad plats!
Hejsan, matchen lördag 13/1 mot Sandviken är flyttad till Sandviken (Jernvallen). Ny matchtid är 16:15, samling 15:15. Ps, vi spelar alltså INTE i Hedesunda. Mvh Ledare och Bubbelgrupp (genom Fredrik G)
U-15 Team 12
12 jan 2024
0kommentarer
Info match mot Sandviken 13/1
Matchen mot Sandviken i Hedesunda börjar kl 15:30 inte 15:00. Samling kl 14:30 i Hedesunda. Mvh Fredrik G
U-15 Team 12
10 jan 2024
0kommentarer
Förlust mot Skedvi/Säter på Overtime
Valbokillarna åkte till Säter för att ta revansch efter förlusten i förra matchen mot Malung. Tyvärr började matchen inte enligt plan och Skedvi Säter tog ledningen med 1-0 efter den första perioden. Skotten vann ändå Valbo med 15-8. I andra perioden ökade Skedvi/Säter på till 2-0 och 3-0 i två numerära överlägen. Men som sägen säger så är det svåraste som finns att leda med 3-0... Mycket riktigt så reducerade Valbokillarna genom två snabba mål av Johan Grönqist och innan perioden var slut så hade vi även kvitterat till 3-3 genom Max Grundel. Skotten i andra perioden vanns av Valbo med 17-15. Tredje perioden blev ett ställningskrig och det blev mer kamp än skönspel. Valbo hade några chanser men kom inte till de riktigt heta lägena. Skotten vanns av Valbo med 10-7 men perioden slutade 0-0. Då väntar 5 minuters Overtime med spel 3 mot 3. Valbo tog kommandot och etablerade ett anfallspel. Och i ett försöka att avgöra matchen så togs även målvakten ut och vi spelade då 4 mot 3 för att verkligen skapa läge till att avgöra. Tyvärr gick det inte vägen den här gången, Skedvi/Säter lyckades få ur pucken ur zon och kontrade in avgörande 4-3 i tom bur. Det var inte riktigt det Valbolag vi är vana att se från före juluppehållet. Men vi har tränat hårt och kämpar på, nu är det bara att bryta ihop och komma igen. Nästa match är redan på fredag då Alfta kommer på besök till Nickback.
A-lag Herrar
9 jan 2024
0kommentarer
Visa fler nyheter