Förlust för Valbo HC J20, trots riktigt bra match
Det blev som väntat en tuff uppgift, att matcha Karlskoga på lördagseftermiddagen. Men, Valbokillarna skall vara enormt stolta med sin insats, efter en väl genomförd match. En match som var jämn rakt igenom och där Valbo hade ett enormt tryck i slutet av matchen. Tredje perioden gick klart till Valbo. Stundtals riktigt bra spel och övertag mot gästande Karslskoga visar att årets upplaga av Valbo J20 är med i toppen på riktigt. Varje match är jämn i årets serie och varje match kan vinnas. Tränare Tony Haga summerar: "En eloge till alla grabbar som gör en jättebra match. Stundtals äger vi matchen och har många chanser. I den första perioden kunde vi hängt dit några om marginalerna varit på vår sida. Sedan tycker jag att vi äger den tredje perioden helt. Alla deras mål kommer till på liknande sätt, så det måste vi lära oss något av. Alltid surt att förlora, men vi ger dem trots allt en rejäl utmaning. Det får vi ta med oss in i framtida träningar och matcher." Valbo HC J20 - BIK Karlskoga J20 3-4 (1-2, 1-1, 1-1) Skott: 27-33 Målskyttar Valbo: Emil Olsson, Simon Andersson 2 Matchfakta
U20-Regional
13 nov 2021
0kommentarer
Välkommen till NickBack Arena!
Idag klockan 14.30 kommer serieledande Karlskoga på besök till NickBack Arena i Valbo. Som vanligt är värmlänningarna i toppen av serien. Det första mötet lagen emellan slutade med seger 6-2 för Karlskoga. Kom och stötta Valbo HC J20! Valbo HC J20 - BIK Karlskoga J20 Lördag 13 november Kl 14.30 NickBack Arena
U20-Regional
13 nov 2021
0kommentarer
Behov av en domare till match 13/11
Hejsan, inför morgondagens match saknar vi en domare. Finns det någon förälder som skulle kunna tänka sig att vara domare på matchen kl 11:45. Ordinare ledare hjälper till och informerar om regler. Domaransvarig i Valbo HC har letat febrilt och fått till tre domare, men det behövs en till. Först till kvarn:) Mvh Ledare och Bubbelgrupp
U-15 Team 12
12 nov 2021
0kommentarer
Match Hofors
Hej snart är det dags för match mot Hofors. Vi kommer att spela med 3 lag från Valbo och 3 från Hofors. Vi kommer att köra 3 matcher samtidigt och alla lag får spela mot varandra så totalt 3 matcher per lag. På 2 planer kommer vi att ha målvakter och på den tredje så blir det småmål. Matchtid blir ca 2x10 minuter med tutbyten. Mellan match 2 och 3 blir det en längre paus där det är bra om ni som föräldrar hjälper till att fylla på med lite energi. (Cafeterian i Hofors kommer att vara öppen). Vill ni samåka så använd gärna super text gruppen och prata ihop er. Väl mött på Söndag Mvh Ledaran
U-14 Team 13
11 nov 2021
0kommentarer
Inför söndag.
Hej!! Nu börjar det dra ihop sig och jag tänkte tydliggöra några saker. :) 1) Vi har 4 träningar planerade före jul, dessa är: 14 november kl 12.15 - 13.15 28 november kl 10.15 - 11.15 5 december kl 11.30 - 12.30 19 december kl 10.15 - 11.15 2) Styrelsen har beslutat att det förutom medlemsavgift är kostnadsfritt att vara med på tjejhockeyn just i år 😁. Medlemsavgiften är på 350:-/barn eller 500:-/familj om man har flera barn som spelar och detta gäller alla. Barn som även är med i skridskoskolan betalar naturligtvis inte dubbla medlemsavgifter. 3) Vi går ut på isen genom ingången vid cafeterian, detta för att vi ledare enkelt ska kunna "pricka av" de som är med. 4) Om ni ännu inte gått med på tjejhockeysidan via facebook så gör det! Sök på Tjejhockey valbo så hittar ni den. 😊 Ett tips kan vara att ta med lite fika till efter träningen för att lyxa lite extra och göra träningen ännu bättre! Peppa barnen för söndag nu så ses vi!! /Ledarna
Tjejhockey
10 nov 2021
0kommentarer
Visa fler nyheter